דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המועדפים של 2007 

מאת    [ 28/12/2006 ]

מילים במאמר: 1003   [ נצפה 3176 פעמים ]

 השנה היא 1981, ישראל עדיין באופוריה מהזכייה באירוויזיון של להקת "חלב ודבש" עם השיר "הללויה", מכבי ת"א בכדורסל על המפה עם עוד גביע אירופה לאלופות, בגין ושרון מלכי ישראל נואמים בכיכר (אחרי הפצצה מוצלחת של הכור בעיראק), עלם צעיר בשם דודו טופז כובש את הבמות, בטלויזיה, ערוץ 1 עדיין בשחור לבן, גברת צ'יבוטרו מלמדת אותנו איך לחסוך בחשמל, טוני ודאג אבודים במנהרת הזמן, בעוד ספי ריבלין וציפי מור משתעשעים במכונה חדשה שהם בנו, פסגת הטכנולוגיה דאז, "הגרוטיאדיה". מעבר לים, באמריקה הרחוקה סופרמן 2 מעופף במטרופוליס, הבי ג'יז כובשים את המצעדים עם ג'ינסים הדוקים, מייקל זומם התנתקות מחמישיית ג'קסון ומצבעו השחור, רונלד רייגן, נשיא ארה"ב וקאובוי הוליוודי, נבחר לאיש השנה של המגזין "טיים". באותה שנה, אי שם במערב ארה"ב קורה אירוע שולי ולא ממש משמעותי, חברת IBM  משיקה את ה- PC החדש, המחשב האישי הראשון. 25 שנה אחרי, דצמבר 2006. מגזין "טיים" בוחר את איש השנה. על שער המגזין צילום של מחשב אישי והכותרת היא YOU.  אני, את, אתה ובעצם כל הגולשים בעולם הם אנשי השנה. בחירה שמבטאת את המהפכה הגדולה של הדור האחרון. רק 25 שנה עברו ואין היום בן אדם בעולם שיסביר איך הסתדרנו לפני כן בלי המחשב האישי בכלל והאינטרנט בפרט. שנת 2006 מסמנת רעידת אדמה בעוצמה 9 בסולם גוגל - מנוע החיפוש שטרף את הקלפים ושינה במהירות הפיקסל את כללי הגלישה מצד אחד ואת כללי הפרסום מצד שני. ואם גוגל יצר רעידת אדמה אז בעקבותיו הגיע השנה גל צונאמי הידוע בשם WEB 2.0 .  נכון להיום עולם הפרסום באטרף. סופת הפרסום באינטרנט שינתה סדרי בראשית במדיה והנינוחות הבטוחה פינתה מקומה לסערה שמטלטלת ספינות מדיה כבדות כמו הטלויזיה, העיתונות, שילוט החוצות והרדיו. הפרסום באינטרנט מהווה נכון להיום רק 6-7 אחוזים מהעוגה השלמה, אבל ההערכות לסוף 2007 נעות בסביבות 15-25 אחוז (תלוי את מי שואלים). צמיחה פנומנאלית, שמחייבת את המפרסמים והפרסומאים להערכות מחודשת. רגע לפני השנה החדשה יש לא מעט נושאים שבוודאי יכנסו לתיקיית המועדפים ויעמדו על סדר היום של מי שמחובר לרשת כל היום. להלן שישה מהם:   

מנועי החיפוש - (אזהרה: בשורות הבאות מונחים שוברי שיניים) סרגיי ברין ולארי פייג' פיתחו מנוע חיפוש מתוחכם ששינה סדרי גלישה, ביצע אקסטנציה של הבינה האנושית והפך לפלטפורמה פרסומית אפקטיבית. פעולת חיפוש באמצעות מילות מפתח אפשרה לאלפי עסקים להיחשף למיליוני גולשים בדרך שאף מדיה אחרת לא הציעה להם לפני כן. במילים מסובכות, הפרסונליזציה של הגולש גרמה לספציפיקציה של המסר הפרסומי. מנועי חיפוש בכל התחומים הצטרפו למהפכה ועשו סדר בים של מידע: דירות, מכוניות, עבודה, היכרויות, תיירות, קבצי וידאו, מוסיקה וכל מה שזז. מה יהיה? נראה יותר ויותר מנועי חיפוש ומעבר בלתי נמנע לחיפוש איכותי, שיוביל לקסטומיזציה, כלומר התאמת המוצר והמסר הפרסומי לגולש בהתאם לניתוח מאפייני החיפוש שלו.

 

עוברים ל- WEB 3.0 - אם  WEB 1.0היה הזרמת תוכן של חברות האינטרנט בלי אפשרות של גולשים להגיב, ו-    2.0 WEB נשא את דגל יצירת התוכן ע"י הגולשים (שיתוף קבצים, בלוגים, פורומים, טוקבקים) אז WEB 3.0 יאופיין במערכת העברת מידע דו סטרית בין בעלי האתרים והמפרסמים לבין הגולשים, תוך התייחסות אינדיבידואלית לאופי הגולש ולתחומי ההתעניינות שלו. למשל, גולש לחוץ שמחפש חופשה משפחתית בעוד שבוע בלונדון יקבל הצעת מחיר אחרת מגולש שמחפש את אותה חופשה בעוד חצי שנה. בספר "כלכלת האינטרנט - אסטרטגיה תחרותית לעידן הדיגיטלי" (מאת סון יאנג-קוי ואנדרו בי. ווינסטון) ניבאו המחברים את המודל המשתנה של המידע והתמחור והתאמתו לגולש לפי פרמטרים של מאפיינים אישיים וזמן (ע"ע קסטומיזציה). מומלץ לקרוא, ולהפנים.

 

אתר לכל גולש - כל אדם הופך להיות אזרח הרשת. כל התגובות שלו, האתרים אליהם הוא גולש, העסקאות שביצע, ובעצם כל פעולה שלו "נרשמת" ומתועדת . מסתבר שאפקט "האח הגדול" לא ממש מרתיע את הגולשים. יתרה מכך, יותר ויותר מקימים אתר אישי ללא עלות כספית (דרך אתרים אחרים שמאפשרים זאת) ובכך יוצרים תרבות חדשה המושתתת על קהילות וקבוצות הומוגניות, שחיות ומתנהלות ברשת האינטרנט גם אם אין כל קשר ביניהן בעולם החיצוני. הכריש המהיר מכולם, גוגל, הריח את פוטנציאל ההכנסות מהמגמה והשיק את גוגל Adsense וכך מאפשר לבעלי אתרים ליהנות מהכנסות שוות מפרסום עסקים באתר שלהם.

 

אתרי נישה - נכון ש"וואלה!" ו- YNET הם הפורטלים הגדולים ביותר עם טראפיק עצום, אבל מחירי הפרסום שם בהתאם. אם בעבר למפרסמים בינוניים ובייחוד קטנים לא היתה אלטרנטיבה ראויה, שנת 2006 פתחה את הדלת לפרסום באתרים קטנים יותר וכך המפרסמים תופסים שני ציפורים בקליק אחד: גם אפשרות לפרסם במחירים סבירים וגם לפנות לקהל היעד שלהם בצורה יותר ממוקדת. אתר בנושא דירות, למשל, מאפשר לאנשי מקצוע בתחום לפרסם ו"לתפוס" את הגולשים במקום הנכון. המגמה בה חברות ענק כמו דפי זהב ואינטרנט זהב קונים אתרי נישה תתרחב, כל הצדדים יהיו מרוצים, כולם ירוויחו ובה לציון דוא"ל (מגפת הניוזלטרים רק בתחילתה).

 

פרסום בסלולרי  - מדברים על זה שהפרסום בסלולרי יגלגל יותר כספים מהפרסום באינטרנט. את הנוסחה של פרסום בסלולרי עדיין לא פיצחו, אבל נראה שהפתרון נמצא בשילוב האופטימלי בין הסלולר לאינטרנט. כבר היום, באתרים מסוימים, יש "סוכן חכם" ששולח לך הודעות SMS לפי קריטריונים שהגדרת באתר. ניתן גם להפעיל את הגולש ולבקש שישלח SMS כדי להשתתף במכרז שנערך באינטרנט או לשלוח לו לנייד קופון מתנה לסרט בתנאי שיגלוש לאתר של קניון מסוים ועוד רעיונות משולבים.

 

קניות באינטרנט - המחסום הפסיכולוגי של קנייה דרך האינטרנט נשבר. הגולשים כבר לא מפחדים להשאיר את מספר כרטיס האשראי הפרטי (ויש גם את PAYPAL ושרות חדש של גוגל, "צ'ק אאוט").  "אמאזון" ו- ebay הם רק הקצה הבולט של הקרחון, אבל יש עוד מאות אתרים שמציעים מוצרים ושרותים בתשלום. התופעה גורמת להקמת חנויות מקוונות, כי היום כל אחד יכול. יש לך רעיון למכור חולצות T עם הדפסים משוגעים? תקים חנות וירטואלית וזה גם לא יעלה לך כסף, כי יש אתרים שמאפשרים זאת (אתר cafepress הוא מהגדולים בעולם). ואם יש רעיונות, ויש מסחר ויש פלטפורמה וכבר אין פחד אז היכונו למבול של חנויות מקוונות ב- 2007.

 

 HAPPY NEW YEAR.COM 
שאול מידן, מנכ"ל פרסום ON&OFF
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
http://www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב